skip to Main Content

Jij die van mij, ik die van jou

Gesloten raam

 

De maatschappij verandert. Het gaat niet meer om het bezit van zaken, maar om kennis delen en het ‘toegang krijgen tot’.

Informatie delen

Kennis delen en ‘toegang krijgen tot’, zo werkt social media.

Zo wissel je met LinkedIn-connecties achtergrondinformatie uit of je beveelt iemand aan. Hetzelfde wat al eeuwenlang gebeurt, op beurzen en markten, overal ter wereld. Je helpt elkaar verder. Met gesloten beurs. Willen we dieper op zaken ingaan, dan spreken we samen een tarief af, of misschien ook niet. Dan gaan we later samen het succes vieren.

Zo zou het wat mij betreft moeten zijn. Elkaar vertrouwen en elkaar helpen. Van mens tot mens.

Een zaak van vertrouwen

Toch gaat dat op LinkedIn nog weleens anders. Als ik openheid van zaken geef maar mijn connecties hun netwerk afgeschermd hebben waardoor ik alleen onze gezamenlijke contacten kan zien. Die ik al ken. Ik wil juist wat meer weten over die andere mensen!

Deze situatie komt gelukkig weinig voor maar dit is precies het moment waarop ik afhaak bij het aangaan van een LinkedIn-vriendschap.

Het vertrouwen moet wederzijds zijn, anders werkt het niet. Wat mij betreft is LinkedIn geen plek voor ego-spelletjes, laten we ‘social’ blijven, op basis van openheid en gelijkwaardigheid. Ik weet dit, jij weet dat en zo helpen we elkaar verder.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Back To Top
Zoeken