skip to Main Content

De fans die je al hebt

Is het je weleens opgevallen dat sommige bedrijven en merken erg actief zijn op social media maar dat je daarvan in winkels amper iets terugziet? Toch best jammer, want de bezoekers van een winkel zijn vaak al fan en willen graag via social media op de hoogte blijven van alles rond het bedrijf, de merken en de acties.

Tijdens mijn vakantie in Ierland viel het me op dat bedrijven en merken daar de vertaalslag van winkel naar online al goed in de vingers hebben. Ik liep door een supermarkt en zag er de ene na de andere display met een call to action voor social media, ‘Volg ons op Instagram’ Maak een foto met … en plaats ‘m op Facebook’ en verschillende andere leuke acties.

Ook op verpakkingen komt de aanwezigheid op social media duidelijk naar voren. Wat is makkelijker dan een QR-code die direct leidt naar de Facebookpagina? Een Like voor je pagina is dan wel heel dichtbij, zeker met gratis wifi. Op deze en nog zoveel andere manieren kun je offline door laten lopen in online, en dat geeft je de meest trouwe fans.

van_winkel_naar_online

Life is #BetterWithCake, Mr Kipling op Instagram

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Back To Top
Zoeken