skip to Main Content
Facebookberichten Die Goed Scoren

Facebookberichten die goed scoren

Niet roepen maar raken!

Waar het bij een zakelijk Twitteraccount vooral gaat om interactie en het op gang brengen van verkeer richting een website is dat bij een Facebookpagina heel anders. Bij Facebook gaat het om ‘fun’ en de juiste snaar raken.

Met een bericht dat iets losmaakt bij de lezer, zet je een informele sfeer neer. Daarmee laat je zien dat er een mens achter jouw bedrijfsnaam zit, dat je niet van steen bent. Het maakt je meer benaderbaar.

Nu lijkt het makkelijk. Je deelt een filmpje over aandoenlijke honden of katten (het liefst die twee samen) en je bent er. Voor je persoonlijke Facebookprofiel werkt dat zo, maar op je bedrijfspagina moet je echt een stap verder gaan. Je gaat in het bericht de link leggen met jouw bedrijf of product. ‘Relevant maken’ noemen we dat in het communicatievak 😉

Je kunt bijvoorbeeld met humor teruggrijpen op jouw slogan of met het onderwerp inhaken op datgene wat jouw product bijzonder maakt.

Je volgers krijgen graag een kijkje achter de schermen van je bedrijf. Dus nog veel beter én leuker is het zelf een bericht te maken over iets dat veel mensen aanspreekt en in jouw werksituatie gebeurd is. Je kat die lag te slapen onder het bureau of die hilarische vrijdagmiddaggrap van je collega.

Heeft dit je op ideeën gebracht? Ik ben benieuwd!

Heb je moeite jouw berichten ‘relevant’ te maken neem dan contact met me op. We gaan er dan samen voor zitten en je hebt in een of twee uur weer genoeg pakkende content en inspiratie om mee vooruit te kunnen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Back To Top
Zoeken